מזג האוויר הוא קרוב לוודאי אחד המשתנים שיותר חשוב לבדוק ולדעת טרם ביקור ביעד כלשהו. מזג האוויר יכול להיות אחראי לטיול מושלם או להבדיל לטיול פחות מוצלח. אף אחד לא רוצה לפגוש סופת גשמים בעת שהוא מתכנן חופשה על חוף הים, או חמסין כבד בעת חופשת סקי. מהסיבה הזו בדיוק הכנו עבורכם מדריך מלא אודות מזג האוויר בעיר וילנה אשר בליטא, כך שתוכלו לתכנן את הטיול שלכם בצורה הטובה ביותר.

וילנה - עיר אחת, ארבע עונות

אלמנט בולט ביותר באירופה בכלל ובוילנה בפרט,  בהשוואה למזג האוויר המוכר לנו מישראל, הוא החלוקה הברורה וההכרחית לארבע עונות השנה. קיץ, סתיו, חורף ואביב – כל אחת מהעונות האלה מורגשת כאן בצורה משמעותית, כולל כל תופעות הטבע ומזג האוויר הנלווים לכך. עיקר השונות ניכר בעונות המעבר אשר בולטות כאן ביותר.

עונות השנה לפי זמנים בוילנה, ליטא

קיץ – חודשי הקיץ בוילנה הם החודשים מאי ועד ספטמבר, והם גם החודשים החמים ביותר בשנה כאן. כשמדברים על ימים חמים בוילנה, הכוונה היא לממוצע של בין 13 ל 17מעלות. בימים הפחות חמים בחודשים אלו תפגשו טמפרטורות של 7 עד 12 מעלות בממוצע. 

סתיו – חודשי הסתיו בעיר וילנה הם בין ספטמבר לנובמבר. הסתיו כאן מתאפיין בשלכת מאסיבית, במזג אוויר צונן ו"נקי". בקרב רבים זוהי העונה המועדפת ביותר לבלות בעיר. העיר וילנה היא עיר בעלת מזג אוויר קר, והסתיו כאן איננו שונה. ממוצע המעלות לאורך הסתיו בוילנה הוא באזור ה2 מעלות בלבד. 

חורף – החורף בוילנה הוא חורף קשוח. העיר שגם ככה מתהדרת במזג אוויר קר וחורפי, מציגה חורף חורפי ביותר. חודשי החורף הם דצמבר ועד חודש מרץ. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שתוכלו לפגוש בחורף הוילנאי היא 3 מעלות מעל האפס. הטמפרטורה הקרה ביותר לרוב תהיה כ3 מעלות מתחת לאפס. 

אביב – עונת האביב קסומה גם היא בעיר וילנה, ומתאפיינת בפריחות צבעוניות רבות ובמזג אוויר רענן ושמשי יחסית. האביב כאן נמשך בין החודשים מרץ ואפריל, כשממוצע הטמפרטורות הוא כ6 מעלות. 

משקעים, תופעות טבע והשלכות עונות השנה בוילנה, ליטא

הקיץ באופן טבעי הוא העונה החמה ביותר בוילנה. מה שקצת פחות מוכר לנו הישראלים, היא העובדה שהקיץ כאן הוא גם העונה הגשומה ביותר בשנה.
שמיים מעוננים הם תופעה שכיחה ביותר בחודשי הקיץ של וילנה.
עיקר הגשם בתקופת הקיץ מגיע לרוב בחודש יולי (החודש החם ביותר) וממשיך להתגבר כל עונת הקיץ. 

ימי הקיץ ארוכים ביותר, ובשיאו, אורך הלילה רק כחמש שעות מבחינת החשיכה. במקביל לימים הארוכים והחמים, יורדות הטמפרטורות בלילות בצורה קיצונית ויכולות להגיע עד ל5 מעלות. על כן מומלץ להצטייד בבגדים חמים גם בקיץ בוילנה. 

החורף בוילנה יכול להיות קשוח ביותר. הימים בעונת החורף קצרים משמעותית, ובנוסף, בשל הקור האדיר, שלגים כבדים שכיחים כאן למעשה אפילו יותר מגשמים בעונת החורף. ואם זה לא מספיק, מתאפיין החורף בגלי קור כבדים בצירוף רוחות קרות ומזג אוויר אביך.
כל אלו מחייבים הצטיידות בבגדים חמים ביותר, כולל צעיפים, נעליים טובות וכל היוצא בזה. עם זאת, כמעט בכל יום בחורף הוילנאי תזכו לראות את השמש זורחת. 

על אף מזג האוויר המשתנה והמגוון, העיר וילנה זוכה לתיירות מאסיבית לאורך כל השנה. תיירים רבים בוחרים לבקר בעיר דווקא בעונת החורף המושלגת, חלקם משלבים זאת עם תקופת חג המולד הקסומה בעיר. אחרים יעדיפו באופן טבעי את הקיץ החמים יותר, אך גם בעונה זו כאמור תפגשו גשמים רבים. על כן ניתן בהחלט לומר שיש מה לחפש כאן בכל אחת מעונות השנה. 

שאלות נפוצות על מזג האוויר בוילנה, ליטא

עיקר התיירות מתרחשת בחודשי הקיץ בעיר, בעיקר בין יוני לספטמבר. עם זאת, בשל העובדה שמזג האוויר בעיר מגוון ומשתנה, תמצאו תיירות רבה לאורך כל השנה.

בהחלט כן. הימים אמנם חמים ברובם, אך הלילות עלולים להיות קרים ביותר. בנוסף, עונת הקיץ היא העונה הגשומה ביותר בעיר וילנה, על כן חובה להצטייד בביגוד מתאים.

למען האמת לא כל כך. החורף בעיר וילנה קר ביותר, ועל כן תוכלו לפגוש בו יותר שלג מאשר גשם. עונת החורף היא באופן אירוני העונה היבשה ביותר בעיר.

קרוב לוודאי שממש לא. החורף בוילנה הוא חורף אמיתי, קר ולח ביותר. ביגוד חורף רציני רצוי ונדרש. כפפות וכובעי צמר, גופיות תרמיות וציוד חימום נוסף תוכלו לרכוש כאן במחירים הוגנים ביותר.

בהחלט כן. החורף בוילנה אמנם קר ביותר, אבל יבש יחסית. מוקד משיכה בולט נוסף הוא תקופת חג המולד המושכת לעיר אלפי תיירים המגיעים ליהנות מהתקופה הקסומה הזו של השנה. השילוב של מזג האוויר המושלג יחד עם אווירת הכריסמס, הופכים את העיר ליעד אטרקטיבי במיוחד גם בחורף.

עם תחזית מזג האוויר ל -1 ביולי, זהו יום מנוחה באחד מאזורי האקלים הליטאיים. המשך לקרוא ולנצח 10 מובילים – סקור מקומות בוילנה בחורף, מבורך במזג האוויר החם, במזג האוויר הטוב ובאוכל טוב.

קבל תחזית מזג אוויר מפורטת ל -10 ימים לווילנה בחורף

עם תחזיות מזג אוויר ל -1 ביולי, 2 ביולי ו -3 ביולי. מיקום גיאוגרפי זה חוגג פסטיבלים צבעוניים ובמהלך השנה הטמפרטורה נעה בדרך כלל בין 19AdegF ל 73AdgF ולעתים נדירות עולה על 1Ad egF (82AdgeF). כדי לראות כמה הטמפרטורה הממוצעת גבוהה בווילנה בחרנו אותה מתוך רשימה של 10 מקומות ביקורת מובילים באזור האקלים הליטאי. הנה מבט על 10 המקומות הראשונים למזג האוויר בקיץ ובסתיו בבירת ליטא, הממוקמת בבירה ואחד האזורים היפים ביותר במדינה. בחרנו בעיר זו, הנמצאת במרחק של 30 דקות בלבד מווילנה, כאחד המקומות היפים ביותר למזג האוויר בקיץ ובסתיו באזור האקלים הליטאי. מדינת ליטא המודרנית אינה יכולה לחמוק מהשפעות שינויי האקלים, במיוחד בקיץ.

למי שרוצה לחוות חווית חורף אמיתית בליטא

זה המקום הנכון, מכיוון שזה אחד המקומות היפים ביותר למזג האוויר בקיץ ובסתיו באזור האקלים הליטאי. לאלה שרוצים ויכולים להיות כאן יש סיכוי טוב לקבל את מזג האוויר החורפי הטוב ביותר בחודשים הקרובים. למי שרוצה לבקר בליטא בחורף, זהו גם אחד המקומות היפים ביותר למזג האוויר החורפי בליטא.

ליטא בחורף

היא אולי אחד הפסטיבלים הכי יוצאי דופן של השנה – פסטיבל הפנקייק עם פנקייקים והתמחויות מיוחדות אחרות בסוף השבוע. מקומות רבים בליטא מכבידים מעט על פסטיבלי החורף כמו פסטיבל הפנקייק, פסטיבל החורף וכריסמס. אם אתם מחפשים משהו מיוחד, החורף בליטא עשוי להיות דבר טוב עבורכם. ספטמבר 2020 בליטא הוא זמן של ניחוחות נפלאים של תפוחי אדמה וכופתאות.

אם אתם מחפשים זמן חם מאוד לבקר בווילנה

החודשים החמים ביותר הם יולי, אוגוסט ואז יוני. התקופה החמה ביותר בשנה היא בדרך כלל סוף יולי, כאשר המקסימום הוא 77.5 מעלות באופן קבוע. בליטא, לעתים רחוקות הטמפרטורה יורדת מתחת ל 14.1 מעלות צלזיוס בלילה והטמפרטורה הממוצעת של 64 מעלות פרנהייט לעיתים נדירות עולה מעל 18.8 מעלות צלזיוס. בווילנה החודש החם ביותר הוא יולי, הטמפרטורה הממוצעת שלו היא 66.6 מעלות ולעיתים נדירות עולה מעל 64 מעלות פרנהייט, אך לאור הלחות, הטמפרטורות באמצע השנה מרגישות קר. לפעמים באוקטובר אתה יכול לראות גשם ושלג, אבל זה גם יום יפה וזה בהחלט חם. לפעמים מגיע זמן בו מזג האוויר מתחמם והיום מלא אור שמש. אם אתה רוצה לבקר בליטא והמראה החורפי שלה, כדאי להעדיף את פברואר עד דצמבר. לחובבי תת מימי שמבקרים בארץ תוכלו לבקר בפברואר, מרץ, אפריל, מאי, יוני ויולי.

אם אתה רוצה מזג אוויר יבש

זה אפריל, מרץ, ואז ספטמבר וטמפרטורות גבוהות צפויות. בשל ימי התואר הגדלים בלבד, פריחת האביב הראשונה יכולה להופיע בווילנה בחודשים מאי, יוני, יולי, אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, אך רק בסוף אפריל או בתחילת מאי.

וילנה לא בדיוק סוערת

אבל כמה סנטימטרים של שלג יכולים לרדת תוך זמן קצר. ינואר הוא החודש הקר ביותר עם טמפרטורות ביום סביב -5C. בחלק מהמקרים חודשי החורף יכולים להיות קרים עד -10 מעלות צלזיוס או אפילו קר יותר. האביב בליטא מתחיל בדרך כלל בסוף מרץ או בתחילת אפריל, כשיש שלג באזורי היער. אם אתה עדיין חושב מה לעשות עם החורף הליטאי, זה עדיין לא נעשה. בהתבסס על סיווג זה, צורת המשקעים הנפוצה ביותר במהלך השנה היא גשמים בלבד, בממוצע 2.5 עד 3.0 אינץ 'בשנה. וילנה חוותה כ -10 ימי גשם בינואר ובפברואר, בעוד ששישה ימי גשם בממוצע דווחו והגשם הנמוך ביותר נרשם בדצמבר. מבחינה כמותית, פברואר ואפריל היו קצרים יחסית, אך זמני הנסיעה הטובים ביותר היו יוני עד אוגוסט. ליטא שכיחה כל השנה, והטמפרטורות נעימות, לפעמים אפילו חמות, עם טמפרטורות שנע בין בינוני לגבוה 80-90 מעלות צלזיוס. השמיים בהירים ורועדים, עם דרגת כיסוי ענן גבוהה ונמוכה נראות בשעות הערב ובשעות הבוקר המוקדמות. השמים היו בהירים, בהירים ובהירים, עם הרבה עננים וזיהום אור.

וילנה נהנתה מ 18-19 שעות של אור יום

עם כיסוי ענן גבוה וראות לקויה בשעות הערב והבוקר המוקדמות. בליטא השמש זורחת ממאי עד אוגוסט לזמן הגון, אך הימים אינם ארוכים במיוחד, ולכן משך השמש הכללי נמוך, אם כי הפרופורציה אינה גבוהה במיוחד.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בליטא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על וילנה!