מגיעים עם הילדים אל וילנה, ליטא? מחפשים מה לעשות טיול משפחתי בוילנה? אז חשוב לדעת שיש המון דברים לעשות עם ילדים בעיר וילנה וגם מחוצה לה. להלן מדריך מקיף על חופשה משפחתית בוילנה!

כשמחפשים יעד לבלות בו חופשה משפחתית עם הילדים, צריך לבדוק היטב האם המקום אליו אנחנו מתכוונים לטוס באמת מתאים. הצרכים והציפיות בעת נסיעה משפחתית לנופש שונים באופן טבעי מהצרכים בעת חופשה זוגית או עם חברים. העיר וילנה מסתבר, היא יעד פנטסטי גם לביקור עם כל המשפחה. תוכלו למצוא בעיר מספר בלתי מבוטל של אטרקציות המתאימות בהגדרתן לכל המשפחה. להלן רשימה מייצגת של האטרקציות המומלצות בעיר וילנה. 

טיסה בכדור פורח מעל העיר העתיקה 

העיר וילנה מציעה חוויה בלתי נשכחת של מבט מלמעלה על העיר העתיקה היפהפייה, תוך כדי ריחוף על גבי כדור פורח. לא קיימות כמעט ערים אחרות בכל העולם המציעות חוויה שכזו. הכדורים הפורחים מגיעים בגדלים שונים ויכולים להכיל גם משפחות, ואף קבוצות גדולות יותר עד לכמות של מאה איש ! שיוט באוויר בגובה של קילומטר מעל הנוף עוצר הנשימה של העיר העתיקה של וילנה היא פשוט חוויה מטורפת. זוהי בהחלט חוויה שאסור לפספס, עבור הילדים וגם המבוגרים. לאחר שתרדו מהכדור הפורח, תקחו חלק בטקס קצרצר, תקבלו תעודה ותהיו לנצח חברים במועדון הכדורים הפורחים של העיר וילנה. 

לראות את וילנה על גלגלים

העיר וילנה היא עיר מהממת שיש בה הרבה מה לראות. מבחינת אופן ההתניידות בעיר, כמו בערים אחרות באירופה, תוכלו לבחור כאן מבין מגוון אפשרויות בתחום "כלי התחבורה" העירוניים. מה בא לכם? קורקינט? יש. רולר בליידס? גם את זה יש. אפילו סאגווי תוכלו לשכור כאן. בעת ביקור משפחתי, תוכלו לחלוק מספר כלים, או להתאים לכל בן משפחה את הכלי המתאים עבורו. בדרך זו תוכלו להתנייד בקלות יחסית בין הפארקים, העיר העתיקה ושאר האזורים בעיר. במרכז העיר תמצאו לרוב עמדות רבות בהן תוכלו לשכור את הכלי המועדף עליכם. בעת ההשכרה תוכלו לבחור האם תרצו שמדריך ילווה אתכם ויסביר אודות האתרים בעיר, או שתוכלו פשוט לשכור את הכלים ולהתנייד עצמאית.  בנוסף קיימות חנויות רבות להשכרת אופניים, במידה וזוהי הבחירה המועדפת עליכם. שיטוטים משפחתיים בעיר על גלגלים היא חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת. 

וילנה על המים

את העיר וילנה מומלץ לראות לפחות פעם אחת גם מהמים. הנהרות מסביב לעיר, מביאים עימם שלל אפשרויות להתניידות גם בתוך המים. תוכלו לדוגמא לטפס עם כל המשפחה על גונדולות לשייט רגוע ונעים, בו תוכלו לצפות במגוון אתרים היסטוריים ותרבותיים. 

אם בא לכם להתפנק קצת יותר עם כל המשפחה, מגוון סירות קטמרן יקחו אתכם בסטייל ובמהירות (אם תרצו) לאורך הנהר. תוכלו לעצור במגוון נקודות אטרקטיביות לאורך השיט, או פשוט ליהנות מהאוויר הנפלא והבריזה של הים בעת השיט. אופציה נוספת וקצת יותר אקסטרימית היא סירות הפדלים המסורתיות, ממש כמו אלה שאנחנו מכירים מנחל הירקון. זוהי בהחלט חוויה מומלצת לבילוי עם כל המשפחה ביום של מזג אוויר נעים. 

פארקי שעשועים בוילנה

העיר וילנה והסביבה מציעים מספר אפשרויות בתחום אטרקציות המים. בחופי הנהר תוכלו למצוא מגוון פעילויות ברמות שונות של אקסטרים. מתחמי טרמפולינות, קפיצות "טרזן" למים, מגלשות ואיים צפים. למנוסים שבחבורה, ניתן להתנסות ב"וייק – בורדינג" (wake-boarding) – מתאים בהחלט גם למתחילים המעוניינים להתנסות. אין לכם מה לדאוג לגבי ציוד או ביגוד, כל מה שתצטרכו ניתן לשכור במקום. 

וכמובן שיש גם פארק מים. המומלץ ביותר הוא "וישי פארק" (Vichy Water Park) אשר מפעיל מספר רב של מגלשות מים, בריכות גלים, ג'קוזי, סאונה ומתחם ספא למבוגרים בתוספת תשלום. בצמוד לפארק המים ממוקם קניון גדול, כך שבמידה ומישהו מהמשפחה לא מעוניין להיכנס לפארק המים, יש בהחלט מה לעשות בזמן הזה. 

כתובת : Ozo g. 14C, Vilnius 08200, Lithuania

פארק החבלים "אונו" בוילנה

"אונו" (Uno ) היא רשת מוכרת בליטא המפעילה פארקי חבלים. כאן תוכלו לטפס עם ילדיכם על גבי סולמות חבלים עצומים בין צמרות העצים ובתוך היער הסבוך. קיימים מסלולים שונים ברמות קושי שונות ולגילאים שונים. בנוסף קיימות במקום אטרקציות נוספות הכרוכות בתשלום נוסף, כגון אומגה וכדומה. זהו בילוי משפחתי נפלא, ביום של מזג אוויר נעים. מומלץ לא לתכנן תכניות להמשך היום עבור הילדים, מכיוון שהם יהיו מאוד עייפים, ומרוצים. 

כתובת : Lizdeikos g

ביקור במוזיאון המשחקים  "זאסילו" (Zaislu Muziejus)

זהו המקום האידיאלי עבור ילדים, ומסקרן ביותר גם עבור מבוגרים בכל הגילאים. כאן תחשפו לתצוגות מרשימות של משחקים מהעבר ומהעתיד, בנוסף למגוון עצום של יצירות אמנות בהשראת משחקים מפורסמים. יש כאן התייחסות לכל תקופה בהיסטוריה והמשחקים הקלאסיים שלה. הילדים שלכם ייהנו כאן מאוד וכנראה לא ירצו לעזוב, הרבה מכיוון שכמעט כל המוזיאון הוא אינטראקטיבי ומאפשר הרבה מאוד התנסויות. 

כתובת: Vilnius 01124

ויקינגים ליום אחד בוילנה

העיר וילנה משמרת מסורת ארוכת שנים של התרבות הויקינגית המגיעה משכנותיה הסקנדינביות. בעבר שכנו שבטים רבים גם בעיר וילנה. האטרקציה הנפלאה הזו מאפשרת לכם לשוט בתעתיק מושלם של ספינת ויקינגים מהמאה ה11 ולהרגיש ליום אחד מה זה אומר לחיות חיים של ויקינג. זוהי חוויה מושלמת עבור מי שמתעניין מעט בהיסטוריה הויקינגית, אך גם עבור כל אדם באשר הוא, ובעיקר כמובן ילדים. הספינה באורך 12 מטרים, ויכולה להכיל קבוצות של עד 16 אנשים, כך שכל המשפחה שלכם תוכל לשוט יחד. במהלך השיט תשמעו כמובן גם הסברים של המדריך המלווה, בנוסף לסיפורים ושירי ויקינגים מסורתיים, אשר על רקע הנופים הפראיים, יכניסו אתכם לחייו של הויקינג. זוהי חוויה בהחלט ייחודית ומומלצת, בעיקר עם ילדים. 

שאלות נפוצות לגבי הגעה אל וילנה עם ילדים בטיול משפחתי

חד משמעית כן. העיר וילנה מציעה מגוון רחב של אטרקציות לכל הגילאים. בנוסף להרבה מאוד פארקים, פעילויות ואטרקציות המוקדשות לילדים ולילדים בנפשם. זהו לחלוטין יעד אידיאלי לכל המשפחה.

העיר וילנה מונגשת באופן חלקי עבור עגלת תינוק. ברוב האטרקציות החדישות כגון פארקי השעשועים והמוזיאונים ישנה נגישות. חלק מהאתרים ההיסטוריים עלולים להיות יותר בעייתיים עם עגלת תינוק.

העיר וילנה מושכת אליה תיירים לאורך כל השנה. עם זאת, עבור משפחות עונת הקיץ היא המומלצת ביותר, שכן החורף עלול להיות קשה מעט עבור ילדים.

בפארקים בעיר וילנה התשלום הוא לרוב מגיל 3 ומעלה. באתרים ההיסטוריים הכניסה עבור ילדים היא לרוב ללא תשלום.

לכל מגלשה בפארק המים וישי קיימת הגבלת גיל משלה. חלק מן המגלשות מוגבלות לגיל 10, 11 או 12.

ליטאים אוהבים להיות בטבע וליהנות מהטבע, ויש הרבה מקומות לעשות זאת בליטא. כשאתה מבקר בליטא בקיץ הקרוב, אין דרך טובה יותר לחוות את הטבע מאשר בקיאקים. ברצוננו לתת לך כמה טיפים כיצד לבלות זמן נעים עם ילדיך בבירת ליטא!

ישנם הרבה מקומות נהדרים לבקר בווילנה

שלא לדבר על כמה גנים ופארקים נהדרים להסתובב בהם. אין שום תירוץ לכך שלא תהיה לך אפשרות לבקר בחלק מפעילויות וילניוס לילדים, הרשימה כוללת רשימה עבורך. מרכז המידע לתיירות בווילנה מציע גם את מה שמכונה "הקובץ הדיגיטלי לילדים של וילנה". מפה משחקית זו של ויל ניוס לילדים נוצרה לילדים בגילאי 7-10 ובוודאי תעזור להורים לחקור את העיר. תיהני פעיל ויצא עם ילדיך, ואם אתה מכיר מקומות נהדרים אחרים בווילנה או בערים אחרות בליטא, ספר לנו על כך. למידע נוסף על חינוך מטיילים קטנים ודברים מהנים יותר לעשות, בקרו בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם.

מלבד העיר העתיקה של וילנה

קלייפדה, קרסנודר, לובליאנה, ויטבסק, ריגה ואפילו קרקוב הם מהמקומות הטובים ביותר בליטא, אך למרות שאף אחד מהמקומות האלה אינו בהכרח לבקר – ראה כיצד ליטא משתלבת. , יחד הם עושים טיול ממש נחמד. אז יש כמה מקומות טובים מאוד לראות ולעשות, כמו גם כמה יעדים ייחודיים שאתה באמת צריך לראות. מדריך זה מכיל מידע רב אודות הפעילויות הטובות ביותר והיעד הייחודי ביותר שניתן לראות בליטא. אם אתם בליטא עם ילדים, עליכם בהחלט לבקר בפארק הלאומי לירוק קורוניה וליהנות מכל פעילויות חוצות ומים במקום אחד.

אם אתה נשאר בווילנה

אתה יכול להשתמש במערכת האוטובוסים לטיול יום ברחבי הארץ. אוטובוס העיר קובנה 29 פועל באופן קבוע לשדה התעופה, ממנו ניתן לעבור לרכבת או אוטובוס בינעירוני לווילנה, משם ניתן לעבור לרכבת אחרת או אוטובוס בינעירוני. אם אין לך מכונית, ישנם מספר סיורים שיכולים להוביל אותך לאזור זה לטיולי יום לווילנה וממנה.

כמוקד מרכזי במערב אירופה

קל להגיע לשדה התעופה הציורי של וילנה והוא גם מחבר אותך למגוון מקומות ממזרח. Euroline ו- ECOLINES מציעות קישורים אחרים ברחבי אירופה, אך ניתן גם לטוס ישירות משדה התעופה לעיר קובנה, כמו גם לערים אחרות במדינה. ישנם הרבה סיורים נהדרים בליטא שתוכלו לקחת אם אתם מחפשים טיול מאורגן יותר למדינה. אם אתם נוסעים לליטא עם ילדיכם ואוהבים סוסים, ישנם הרבה מקומות נהדרים לבקר בקובנה ובאזורים אחרים בווילנה. כשאתה נוסע לליטא, הקפד לשים את וילנה במסלול שלך כדי לראות כנסיות מדהימות, מוזיאונים וארכיטקטורה אחרת. הערים הטובות ביותר הן קובנה, קרקוב, לובליאנה, ריגה, טאלין וקליפדה, שאמורות להכין רשימה גבוהה של מה לעשות בווילנה.

ביום הראשון בווילנה

אתה צריך לקבל את "כרטיס הילדים וילנוס" האדום הבהיר ממרכז המידע לתיירים ולהוריד אותו כאן. בקרו בקרויצברג ובקרו במוזיאון הצלב הקדוש, במוזיאון הלאומי ובבית העירייה העתיק לפני שתצאו לסיור יום פרטי מדורג במיוחד. ניתן גם לערוך סיור מודרך עם מדריך או סיור פרטי לילדים עם הוריהם או סבא וסבתא. המוזיאון ממוקם בקומה השנייה של בית העירייה העתיק במרכז וילנה, ליד המוזיאון הלאומי ומוזיאון הצלב הקדוש.

אם אתם מחפשים דברים מעניינים עוד יותר בעיר דינמית זו

עליכם לבדוק את היומיים שלנו בווילנה, כיוון שבילינו את רוב זמננו בעיר העתיקה של העיר, המכונה Senamiestis. מעולם לא ראיתי מישהו שקורא לזה העיר הטובה ביותר בליטא, אבל זה באמת שווה ביקור. אם אתם מכירים את אחת מעיירות הספא ומבקרים בליטא עם משפחה עם ילדים, אני חושב שזה מקום נהדר גם עבור תיירים שרוצים לרדת מהמסלול המכה של ליטא. המוזיאון הימי והדולפינריום הוא אטרקציה תיירותית פופולרית, אותה מבקרים בעיקר המקומיים, אם כי בדרך כלל מכנים אותה "המוזיאון הימי" או "הדולפינריום".

טיול זה

שהורכב על ידי חג החג הבלטי, מראה כמה מהדברים הטובים ביותר לעשות בווילנה, היכן להישאר, מה לאכול ועוד ועוד. כאן תוכלו למצוא את כל מה שתוכלו ללמוד על העיר, הרבה לילדים, איך להסתובב וכמה נהדר וילניוס לילדים, כמו גם טיפים להתניידות, לאכול, לקניות, להגיע לווילנה וממנה. אני מקווה שהמדריך הזה יעזור לך לתכנן את הטיול בליטא, אבל אני מאמין שיש כמה עובדות על ליטא שכדאי שתדעי לפני הביקור שלך, שיהפכו את הטיול שלך לנעים עוד יותר. כאשר אתה מבקר בליטא עם המשפחה שלך, עליך לדעת דברים רבים, במיוחד לילדים מתחת לגיל 5.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בליטא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על וילנה!