בדומה לבלארוס, גם בליטא יש היסטוריה עשירה, אך חלק מהדברים לא חשובים, כמו מטבע היורו שהוכנס בשנת 2015. המטבע הרשמי של ליטא הוא וילנה, מדינה באיחוד האירופי שהצטרפה לגוש האירו לאחר כניסת האירו בשנת 2015. יורו – ליטא הונהגה במסגרת ההסכם בין האיחוד האירופי לרפובליקה העממית של בלארוס בלארוס (בלארוס).

וילנה הייתה הבירה מאז סיפוח דרום ליטא, אז הועברה זמנית מקובנה. העיר המונה יותר מ -1.5 מיליון תושבים מלאה במורשת מתקופות שונות.

בהיכל הכסף הליטאי תוכלו לראות מטבעות של הרפובליקה של ליטא ושטחים אחרים הנמצאים במחזור בשטח

סרט תיעודי על ייצור מטבעות ושטרות ליטאיים מופיע כל הזמן על מסכי הטלוויזיה. התערוכה, הכוללת אוסף מטבעות הנצחה מרפובליקת לטביה וליטא, כללה גם מטבעות הנצחה לרפובליקה של אסטוניה וצ'כיה ותערוכה על ייצור המטבע הליטאי המודרני. על שולחן התערוכה משתמשים בשטרות ובכרזות מידע המדגישות את ההיסטוריה של המטבע המקומי של וילנה, את ההיסטוריה שלה ואת מעמדה הנוכחי.

ליטא מצמידה את המטבע שלה ליורו בשער קבוע: ההון תחתיו הוא המטבע הלאומי של וילנה, ה- lita sur litas, שמוצמד ל -3.4528 אירו.

השנה החדשה בליטא פירושה גם מטבע חדש

ב -1 בינואר 2015, המדינה הבלטית הקטנה תהפוך לחברה ה -19 בגוש האירו ותחליף את הליטות שלה ביורו. לטביה נטשה את המטבע הלאומי שלה, ה- lita sur litas, בתחילת השנה ואימצה את המטבע היחיד, האירו. לאחר קריסת ברית המועצות בשנות התשעים, ליטא החליפה את הרובל בתמורה זמנית, והכניסה מחדש את הליטה בשנת 1993, ואז עברה ליורו בשנת 2004, לפני שהכניסה אותה מחדש בשנת 2009.

המטבע הרשמי של וילנה

הוא היורו, ושער החליפין הנוכחי הוא בשדה התעופה של וילנה. המטבע הרשמי של ליטא: המטבע הנוכחי: המטבע הרשמי בווילנה, לידי ביטוי ביורו. משרד החוץ והסחר הליטאי מציג גם את המטבע הלאומי, המרכז בנק ליטא, ביורו. "שערי המט"ח" של ימינו הם ביורו, ואילו אלה בליטא הם בליטה סור ליטאס, הטאלונה המקומית.

המטבע הרשמי של וילנה

הוא היורו, וה"מטבע החוץ של היום ". שיעורי "הם ביורו, ואילו אלה בליטא הם בליטה סור ליטאס, הטאלונה המקומית. המטבע הרשמי: המטבעות הרשמיים של ליטא, לידי ביטוי ביורו, מוחזקים במשרד החוץ והמסחר ובבנק המרכזי של ליטא. – – – זהו שדה התעופה האזרחי הגדול בליטא, הממוקם 6 ק"מ דרומית למרכז העיר, עם קיבולת יומית של 1.5 מיליון נוסעים ומסלול מסלול של 3,000 מ '.

אוניברסיטת וילנה

היא האוניברסיטה הוותיקה ביותר במדינות הבלטיות, המדורגת 481 מתוך 490 (21 באזור EECA). זוהי גם אחת האוניברסיטאות הגדולות בליטא, שנוסדה בשנת 1579, והשנייה בגודלה באירופה אחרי אוניברסיטת קיימברידג 'באנגליה. האוניברסיטה הקצרה ביותר נמצאת בלטביה, שם נמצאת האקדמיה הליטאית למדעים, האוניברסיטה הוותיקה ביותר בליטא.

למי שרק תוהה לגבי המטבע, הערך משתנה מדי יום בין ליטר ליטר (1 ליטר) לשער התיירות. 65 הכנסיות בליטא שאנו מבקרים בהן הן שערי התיירות הרשמיים לליטא.

הבירה וילנה פתחה בקמפיין שנוי במחלוקת לשינוי ערך המטבע הלאומי שלה, ליטובוס הליטאי (LKL). המטבע הוא היורו (אירו), והוא הונהג באותה השנה בה האיחוד האירופי (האיחוד האירופי) ואזור האירו.

זהו אחד המטבעות הפופולריים ביותר להחלפה והיה המטבע הטוב ביותר שיכולתם למצוא

זה עשוי להשתנות בשל העובדה שהוא מורכב ממזומנים ומשיקים למטיילים, אך ניתן להמיר אותו גם במטבעות אחרים כגון זהב, כסף ומתכות יקרות אחרות, כמו גם צורות בעלות אחרות. אבל זה היה גם מטבע טוב שנמצא בחנויות ובמסעדות של וילנה, בירת ליטא והעיר השנייה בגודלה במדינה.

היו גם סיבות פוליטיות שעודדו את ליטא להחליף את המטבע הלאומי שלה לאיחוד המטבע האירופי. אם מדינות כמו ליטא, פורטוגל, ספרד וספרד אינן נוהגות ויש להן שער חליפין קבוע, פיחות אינו אפשרות.

ראשית

ליטא, בדומה למדינות בלטיות אחרות, ניצלה כל הזדמנות להעמיק את היחסים המוסדיים עם האיחוד האירופי, כדי למנוע מרוסיה להחזיר לעצמה את השליטה במדינות הבלטיות בה נהנתה בתקופה הסובייטית. הרובל הסובייטי החליף את הליטה לאחר שברית המועצות סיפחה את ליטא, אם כי הערך בפועל של הליטה היה כ -3.5 רובל. הלחץ הרוסי והמצב הבינלאומי המסובך אילצו את ליטא לחתום על הסכם עם ארה"ב וה- SR ב -10 באוקטובר 1939, בו היא קיבלה את השליטה בחלקים מחבל וילנה, שאותם תפס הצבא האדום במלחמת "הסובייטית-פולנית".

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בליטא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על וילנה!